Fredag :)

Hej hopp vad veckan går fort ibland :P Redan fredag!! Fast jag klagar inte ska bli riktigt skönt med helg!!

I Tisdags började jag ett 10 veckors program där man ska komma igång med löpning:) Hatar ju att springa, det är ju tråkigt! Men det här programmet verkar ändå rätt okej :p Det går ut på att man springer 2-3 ggr per vecka i ca 20-35 min(med uppvärmning).. Men man ska alltså inte bara ut och springa PANG PÅ! Utan man ska faktis GÅ :D Å de gillar jag HAHA

1:a veckan

uppvärmning 5 min (Gå snabbt)
sedan börjar träning :)

Jogga(1min)
Gå(2min)

Upprepas 7 ggr 

(VIKTIGT ATT MAN FÖLJER DETTA ÄVEN FAST DET KÄNNS SOM OM MAN KAN SPRINGA LÄNGRE! KROPPEN MÅSTE VÄNJA SIG !)

Nedvarvning ca 5 min

Låter inte så jobbigt men om man verkligen ger gärnet även när man går så blir det massa träning TRO MIG ! ;)

Sedan ändras det vecka för vecka! När man har klarat 10 veckor så springer man 20 minuter utan att gå!
Men det är bra att veta att om man måste gå så är det inga problem för det är faktis bra att varva löpning med gång.. blir mer effektiv träning då :D

Så Idag blir det lite träning har bestämt mig för att springa Tis,Fre och Lör.. sen har jag ju Fotboll Onsdagar!

Nu är jag på väg hem från jobbet :) Ska och handla lite potatisgratäng till middagen, hämta vovvarna och sen ut och springa!

Ses!

Treeees- EN DAG I SÄNDER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0